body image

publicerat: 2011-08-12 » 21:59:57
När du inte vet vad du ska blogga om? Vad bloggar du om då? Just nu har jag noll idéer och känner mig allmänt trött. Men jag tänkte att jag kunde dela med mig av några tankar jag fick nu när jag satt och läste runt på datorn istället för att skriva det vanliga om vad jag gör osv..

Har ni inte tänkt på hur lätt det är för någon annan att ta din inre styrka ifrån dig? Det gäller bara att aldrig låta folk komma så nära inpå dig, inte så att det kan förstöra dig. För så länge du är nöjd med hur du ser ut och vem du är så spelar det absolut ingen roll vad någon annan tycker om dig! Det är så lätt för andra att döma ut dig för att du är "den och den" när dom egentligen inte har en aning om vem du är eller vad du står för. Dom bestämmer sig för att tycka en sak som egentligen bara är tagen ifrån toma intet. Varför? För att du har någonting dom inte har eller kanske just för att du är just den du är? Jag vet faktiskt inte.. Det finns nog inte heller någon bra förklaring till varför folk gör så. Det gäller bara att du är stark nog att lita på dig själv, att du vågar knuffa bort deras elaka kommentarer och att inte ta åt sig av vad du hör.

Alla vill vi ha glädje i vårat liv men om vi är ledsna hela tiden och lyssnar på andras tycke, hur ska vi då kunna få den glädjen? Tänk istället på alla som faktiskt vill vara en del av din vardag som till exempel din familj och dina vänner. Ingen har tvingat någon att bli din vän osv. Du har troligtvis den utstrålingen och personligheten dom behöver in i deras vardag! Tänk på allt det positiva runt omkring dig och lägg märke till det istället för att höra vad folk du inte känner tycker och tänker. Ge ditt liv möjligheten till glädjen!! Fundera över varför du egentligen petar i maten och inte vill äta mer än 3 tuggor utav den goda middagen din pappa har lagat. Är det för att du inte är nöjd med din kropp eller för att andra tycker att du kunde vara lite smalare? Var stolt över den du är, så stolt som du borde vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0