day ten - something i'm proud of

publicerat: 2011-06-07 » 22:40:02
någonting jag är stolt över är dels att jag orkade hålla ut alla dessa år i skolan och faktiskt ta studenten, men det jag nog är allra stoltast över är flytten jag gjorde ner till stockholm under mitt sabbatsår! jag kände att jag ville passa på att göra någonting för mig själv och som skulle få mig att växa som person, någonting som skulle få mig att ta mer ansvar över mitt egen liv osv.. när jag flyttade ner i slutet av januari år 2009 så kände jag ingen alls där nere, knappt min farbror och hans familj som jag flyttade in hos heller. sen träffade jag folk efter som och valde att fortsätta gymnasiet (andra ring) där nere istället. jag fick en massa nya och fina vänner, som jag än idag umgås med varje gång jag är ner och hälsar på!

jag är stolt över hur jag som 17-åring flyttade ner och startade ett liv där nere med pojkvän (vi är inte tillsammans idag) och en massa fina vänner, skola och jobb. jag är gladast i världen över att jag tog mitt sabbatsår och att jag gjorde det som i hjärtat då kändes rätt! för den där resan är ett minne för livet och det allra finaste minnet för mig. jag har aldrig levt en finare tid. jag är stolt över att jag gav mig själv allt det där, över att jag klarade det själv, över att jag fick bevisat för mig själv hur stark jag är som person och att jag klarar allt själv så länge jag tror på mig själv.


min praktikplats dom första två veckorna nere i stockholm


precis nerflyttad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0