what's love?

publicerat: 2011-05-30 » 15:32:08
DAG FEM - VAD ÄR KÄRLEK?
för mig är kärlek när man dra till varandra oavsett om man vill det eller inte. när det bara blir! det kan vara att man t.ex varit tillsammans en gång tidigare och efter nått år dras till varandra igen iallafall. när kärleken bara finns där. oj vad svårt det är att förklara just ordet kärlek..

kärlek är för mig när du träffar en människa och det bara händer. att man från och med första mötet bara "är tillsammans", när man inte behöver tänka så mycket. allting känns bara rätt ifrån start och när tankar på allt annat än det positiva inte finns! kärlek är när man saknar varandra så fort att man inte kan känna varandras närhet oavsett om det var fem minuter sedan man sa hejdå eller inte. kärlek är när man bryr sig om någon på djupet och i stort sätt inte ser varandras "dåliga hårdagar" utan tycker att man är lika fin även i 40 graders feber.

jag skulle nog kunna skriva en hel bok om hur jag ser på kärlek. vem kan förklara en känsla som är allt? vem kan beskriva vad kärlek är med ord? det känns som om det aldrig kommer räcka, hur många ord/meningar du än skriver. sen är det olika ifrån person till person hur man ser på det och vilken känsla man får inom sig. jag vet bara att jag tycker att kärlek är det finaste som finns. när du väl hittat någon du vill vara med, ta vara på varenda minut och gör den minuten minnesvärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0