all the fun happens on a boat

publicerat: 2011-08-20 » 21:16:36

Jag har fått en ny vän här nere, kanske lite liten, hihi, men så söööööt! Vi försöker förstå varandra så gott vi kan men det är lite halvsvårt i och med att hon pratar tyska. Eller hennes föräldrar gör det iallafall, haha. Men vi har så kuuuul tillsammans! (Lovar att bilder kommer)

Idag har jag och pappa haft en hel dag ute på havet med så många andra sköna skandinavier. Vi har hoppat ifrån båten, snorklat tillsammans med färgglada fiskar, solat och bara flytit omkring i vattnet. Världens härligaste dag skulle jag tro! Tur att vi fick bada så ofta som vi gjorde för annars hade jag nog avlidit av solen (38 grader). Vi åkte kvart i 9 och kom hem runt 4. När vi sen kom tillbaka till hotellet bar det av mot middag och.. Jag som älskar kinamat, vad hände? Smaklöst och tråkigt men vi gottgjorde oss själva med att vandra "längre in" på Rhodos. Vi gick in på en skolgård och såg killar i alla olika åldrar spela fotboll på skolgården, några småflickor som lekte mamma pappa barn osv. Jag fick verkligen en insikt i hur "de riktiga" grekerna lever sin vardag och jag var som förstummad av charm, lite smärta och stor glädje på samma gång. Var nyttigt att se hur dåligt vissa har det för att få mig att uppskatta allt jag har! Men deras glädje, trots det lilla dom äger gjorde mig lycklig enda in i själen!! Jag har hunnit med att skicka vykort hem till mina fina vänner ikväll oxå (tro inte att jag har glömt er!) så nu är denna dag avklarad med bravur, hehe

Jag har inte alla bilder inlagda på datorn så ni får nöja er med det lilla så långe


Bilden är ifrån gårdagens middag, pappa lagade någon god pasta och till det (is)te såklart!!



Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Som vanligt då bara.. du hittar ju alltid vänner du vart du än åker! :-D

Vattnet ser så härligt ut..

Ibland är det nyttigt med att uppleva hur andra har det, så man påminns hur bra vi själva har det vi som bor i Sverige..

Saknar Dig.. Älskar Dig

Puss <3

2011-08-23 @ 03:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0