with luck the bad luck comes

publicerat: 2011-08-18 » 20:42:28
Haha just det! Jag har glömt att berätta för er..
I lördags, då vi skulle hit ner och jag inte hade något pass så slapp vi ju betala för ett nytt i och med att jag reser på mitt ID-kort. När vi sedan kom på planet så fick vi softaste platserna med hur mycket plats åt benen som helst och allt gick verkligen på räls den dagen men dagen efter... Åh. Man ska inte låta sig glädjas för mycket.. För dagen efter, våran första dag här nere och vi skulle ner till stranden. På morgonen gick vi ner emot stranden och redo att spendera hela dagen vid havet, sola och bada. Det första jag ser är att stranden inte är någon sandstrand utan bara full av stenar. Jag ville bara lägga mig ner och börja gråta, jag tror till och med att pappa blev besviken han med. Han såg iallafall hur missnöjd jag blev och tog med mig tillbaka till hotellet och så frågade vi i receptionen vart man skulle åka om man ville finna en sandstrand. Resan dit gick ju toppen och allt var frid och fröjd när vi väl kom fram dit. Vi solade badade och hade världens härligaste utflykt. Såklart så brände jag mig sönder och samman, jag var dock inte speciellt röd men gud så ont jag hade på kvällen. Då var det nära till tårar igen. Men det värsta var nog när vi kom hem efter en hel dag vid den härliga sandstranden och allting bara brände. Det första jag tänkte var "duscheeeeen", springer in och börjar shampoonera mig men när jag nästan är klar och ska skölja ut all balsam.... Japp, vattnet tog slut så jag fick stå i duschen i en halvtimma innan jag skrikandes och svärandes tillslut tar på mig handdukar på huvudet och runt kroppen och går in och lägger mig i sängen. Under tiden jag stod där inne skrek jag till pappa att gå ner och fråga vad fan det var frågan om och att jag har betalat för att få vatten ur kranen. Han kom tillbaka och lite tyst säger han "det är fel i hela kvarteret men det försöker fixa det så gott de kan och förhoppningsvis kommer det snart tillbaka". Kunde det bli värre? Jag ville ju smörja in min kropp och allt det jag hade bränt men istället fick jag ligga i sängen inkletad i balsam som nästan torkat fast på kropen och så fick jag ligga i 2 timmar. Med tur kommer otur och tvärtom så låt er inte luras!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Ooooooooops, så det kan gå!! :-O

Men du blev väl lite mjuk av allt balsam på kroppen, eller? ;-)

Puss

2011-08-18 @ 20:50:55
Postat av: Sandra

Hahahahaha Emma! <3 Älskar att du inte ens kan åka på semester utan att ha något sjukt att berätta!

2011-08-18 @ 22:28:56
URL: http://sahaandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0