good end of the week

publicerat: 2011-07-18 » 00:57:43

vi har soffhäng hemma hos min mamma kväll :) det är jag, sofie, min mamma och min moster och vi har så himla mysigt med vattenmelon, mineralvatten och lite godis! bättre slut på veckan eller?

idag lagade jag middag till min mamma och moster, flygande jacob. kul att laga någon mat som mamma aldrig har ätit innan. ni måste ju hålla med mig om att det är svinkul att laga mat när folk lyser upp och uppskattar maten man lagat. mamma tyckte det var asgott och det blev det verkligen!






och för er som vill ha receptet:
4 kyckling filéer
5 dl vispgrädde
3 dl sweetchili sås
2-3 bananer
jordnötter

först tinar du kycklingen och skär den sedan i små fina bitar och steker
vispar grädden och häller sedan i chilisåsen i grädden och rör ihop det

lägger kycklingen på botten av en ungsform, lägger grädden över, sedan på med bananer (skivade i hyffsat tunna skivor) så det täcker hela grädden, på med jordnötter och in i ugnen på 225 grader tills den fått lagomt med färg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0