hair

publicerat: 2011-06-22 » 11:59:08
nu tänkte jag berätta hur jag sköter mitt hår..

jag tvättar alltid mitt hår med tresemme. det är ett shampoo som kostar ca 89:- och som du kan köpa i nästan varedna mataffär. det innehåller 900 ml så det räcker mycket längre, alltså är det värt att punga ut pengarna!


det sägs ju att man ska byta shampoo var tredje månad för att håret tillslut vänjer sig vid shampoot och blir inte längre lika rent. något att tänka på!

jag använder alltid shampoo för färgat hår, i och med att det blir mycket glansigare. och för att inte få slitna toppar lika fort brukar jag alltid ta på balsam på topparna av håret, skölja av, och sedan shamponera. det är alltså det jag gör allra först..

glöm inte heller att hårfön sliter på håret mer än vad plattänger gör. även hårspray sliter på håret, så tänk på att inte använda det varje dag om ni vill ha långt naturligt hår och som inte är slitet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0