let's keep it as the finest memory

publicerat: 2011-06-08 » 02:07:22
nu tänkte jag göra ett inlägg som sammanfattar hela studenttiden för jag orkar inte göra en massa olika inlägg! jag vet, haha, jag är för laaaat! men okej?

hela själva studenttiden är bland det roligaste jag någonsin har upplevt. det är så otroligt befriande att kunna fira att skolan faktiskt är slut. att det som är obligatoriskt för att i princip kunna komma någonstans här i livet är avklarat! när lärarna har satt betygen och det bara är lek och skoj kvar, det är typ den härligaste känslan. och när man är ute och firar på kvällarna så stöter man ju alltid på andra studenter oxå som man helt plötsligt står där och delar all glädje med. och för att inte tala om själva studenten? när man mötte upp alla 3:or ifrån skolan nere i hamnen och skulle kliva på thoméen, när man satt och minglade tills vi kom i land på andra sidan och åt lunch och fick sina betyg redo att hämtas uppe på scenen! jag dör! jag vill verkligen bara tillbaka nu när jag berättar om det..

efter att vi hade fått betygen bar båten av tillbaka till badhusparken där alla stod och väntade på at vi skulle komma! det var så otroligt mycket folk, och vi stod och skrek. sjöng massa studentlåtar och blåste hårt i våra visselpipor stolta, med betygen i händerna. jag kommer ihåg hur glad jag blev när jag såg alla mina som stod där för just mig, hur dom kramade mig och var stolta när jag klivit av båten. och elin, som kommit enda ifrån stockholm bara för att fira mig!! min fina vän!
efter det var det ju bara upp på flaket som jag har längtat efter att få stå på sedan jag var 7 år och gick första året i grundskolan. det var det allra bästa och roligaste med hela studenten. alla nedanför som stod och kollade på var så himla glada, tanter på 70+ vinkade och sjöng med till musiken. dom gjorde verkligen allt så mycket mycket roligare oxå!


mösspåtagningsbalen (det var då det började)



körfältsgrillen


simme, jag, emelie och sandra (två dagar innan studenten)


på flaket (emelie, jag, sofie, carro och sandra springer där nere)

som ni förstår så var hela dagen den bästa, enda fram till rådhustrappan och efter det.. bästa och härligaste dagen på så otroligt länge!! jag skulle inte hoppa av skolan och missa den här dagen för allt i världen!

men nu hurre ni, nu måste jag sova. ska på möte imorgon klockan halv 12 och jag ville inte se ut som ett vrak. efter det ska jag upp till mamma och städa en massa! ska blir så otroligt skönt att flytta på fredag så att jag kan få tillbaka mitt liv sen, haha! hoppas ni har haft en toppen bra början på en skön sommar och att ni haft en bra dag idag. god natt och sov så gott underbara ni, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0