give her a coxcomb to shove in her bundle

publicerat: 2011-11-19 » 19:42:18
Min tråkiga dag hemma som sjuk fick sin glädje den oxå för nu är det nämligen bestämt, jag åker och hälsar på Rebecka uppe i Umeå nästa lördag. Som jag längtar! Det ska bli så himla roligt att äntligen få se hur det är hon bor. Längtar att få umgås och skratta med henne in real life istället för som nu bara på telefonen. Visserligen kommer hon snart hem och firar jul men iallafall.. Jag behöver en liten tripp. Hade tänkt åka ner till mina fina vänner i Stockholm men det får istället vänta tills efter jul för då kommer jag ju kunna stanna där ett tag och kommer hinna att umgås med alla, för som jag saknar dom allihop!

Har sovit halva dagen och resten har jag bara legat och kollat film, och eftersom det snart är jul passade jag på att höja julstämningen lite extra redan nu genom att kolla på den gamla julkalendern Jul i Kapernaum som var en utav dom bästa! Efter Greveholm är det min favvo, fast den är lite läskig fortfarande haha! Samma känsla kommer tillbaka inom mig. Precis den känslan jag hade när jag var liten och såg den för första gången, helt underbart. Så jag ville bevara den känslan med en Astrid Lindgren-film som jag tittar på just nu. Ronja Rövardotter. Dessa filmer ska jag garanterat ta med mig till mina barn, jag älskar alla hennes filmer mer eller mindre. Jävla geni hon var!

Kul att jag är så sjuk och vimmelkantig att pappa fick koka mitt te och komma in med det till mig nu. Att jag inte ens kunde kliva upp och göra det själv är ju tecken på att jag behöver all vila jag kan få. Jag måste bli frisk tills på måndag! Viktig dag!

Gud vad jag pratar på om egentligen ingenting. Ville bara prata av mig och mest visa att jag lever, haha. Det är för övrigt rätt ensamt att ligga hemma och bara vara sjuk, och ingen i familjen vill vara i närheten av mig heller eftersom dom inte vill riskera att bli smittade, nice.. Men varför inte? Klart jag kan stänga in mig här för all framtid? Klart jag inte är i behov av att få prata av mig och känna folks närhet. Klart jag är en enstöring. Jag klarar mig bäst själv. Absolut. Hahaha!! Puss på er och hoppas ni får en kul lördagskväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0