as long as you can stand for what you say, say it

publicerat: 2011-09-05 » 22:41:44
Alla säger hela tiden "man måste kunna förlåta" och till viss del är jag nog lite så jag med.. En moralkärring som egentligen inte vet vad moral betyder. För hade jag vetat det så hade jag förmodligen, vissa gånger aldrig sagt så till någon som blivit sviken. Vem fan är jag, du eller någon annan att tala om för den sårade vart dens gräns går? Vem är någon annan att bestämma vad jag ska "ta emot" för skit och inte? Jag har själv blivit sviken och besviken så otroligt många gånger men vissa saker skadar mindre än andra. Allt går nog att förlåta till en viss del. Men personer som har fått titeln "vän" är ju egentligen ingen att göra dig ledsen, ingen att gå över dina gränser och ingen att ta utav det som är ditt? En vän vill en väl och ber om ursäkt när den av misstag klantat till det. En vän ljuger dig inte rätt upp i ansiktet och skyller inte heller ifrån sig när du konfronterar beteendet. Vem är den personen då att få bli kallad din vän? Det kanske är bättre att solla bort den personen ur sitt liv så att man istället kan lägga fokus och energi på framtiden, kärleken, familjen och övriga personer som faktiskt är vänner. Så tycker jag iallafall. Folk förlåter så lätt saker dom ändå aldrig kommer kunna glömma eller komma över, till vilken nytta? Och allt det oftast bara för att slippa bråka. Men vem har sagt att man bråkar bara för att man inte är vänner? Jag skulle aldrig bry mig om att bråka med en person jag inte vill ha i mitt liv. Bråkar gör man när man inte är överrens om saker med sånna man tycker mycket om för att man vet att det är okej att yttra sina åsikter, man vet att det om en kvart är bortglömt

Låt mig tycka vad jag tycker och känna vad jag känner precis som jag låter er tycka och känna precis som ni gör! Ni anser att jag tänker för mycket och jag anser att ni inte tänker alls? Så hellre det än att som sagt inte tänka överhuvudtaget. För det värsta som skulle kunna hända mig är att jag blir som ni, det skulle vara en mardröm. Ni har ingenting med mina beslut att göra, vilket jag tycker är skrattretande roligt!! För att jag vet att det är jobbigt för er. Jobbigt att ni inte får lägga er i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0